Ukazují směr elektromobilitě
Dvě firmy z Hamburku, "Evropského města životního prostředí 2011" ukazují směr do budoucnosti s minimem škodlivin. Still, přední výrobce elektrických vysokozdvižných vozíků, a Karabag, největší německý prodejce elektromobilů, zahajují dlouhodobou spolupráci.
Jejím stěžejním bodem je elektromobil Karabag New 500 E na bázi Fiatu s dojezdem 100 km za den, jehož elektrický pohon se podobá pohonu elektrických vozíků. Byl vyvinut a vyroben v KIONu v rámci Electronic Systems & Drives (ES&D) na základě technologií používaných u vysokozdvižných vozíků. Mechanici firmy Still mají tedy již nyní potřebné odborné kompetence pro servis tohoto elektromobilu.
Dosavadní překážky pro elektromobily, jako jsou vysoké náklady a nedostatek servisů, v Německu ztrácejí na významu. S tím souvisí, že se kompetence v oblasti "elektromobility" plynule začlenily do pozice Stillu na trhu. Bert-Jan Knoef o tom říká: "Still je již více než 90 let symbolem silné kompetence v oblasti elektromotorických pohonů. Plošný servis Stillu a kompetence Karabagu v oblasti automobilů doplněné technologií vysokozdvižných vozíků KION tvoří slibné trio pro budoucnost bez emisí díky elektromobilitě."
Elektrický pohon vozidla Karabag je u servisního týmu firmy Still v nejlepších rukou. Zhruba 800 servisních mechaniků po celém Německu zaručuje nejen rychlou, ale i kompetentní mobilní pomoc při problémech s elektrikou pohonu a palubní elektrikou - ať u zákazníka nebo ve vlastní garáži.
Všichni němečtí servisní mechanici Stillu budou vyškoleni v rámci osvědčené firemní koncepce Train the Trainer. Dokumentace automobilu v systému STEDS (STILL Electronic Documentation System) a dodávky náhradních dílů od Karabagu přes noc jsou ústředními body interní koncepce tréninků. Pilotní projekt pro prvních 200 prodaných vozidel startuje v roce 2012 v pobočce v Hamburku. Zde získané zkušenosti pak uplatní všechny pobočky Stillu v Německu.
Cíle německé vlády v oblasti ochrany životního prostředí jsou ambiciózní: V roce 2020 začne v Evropě zavedením závazných limitů první fáze snižování automobilových emisí CO2. Limitu 120 g/km CO2, který musí být do roku 2015 dosažen pro všechna nová vozidla, lze dosáhnout jen s rozvojem elektromobility na německých silnicích.
Tyto ambiciózní cíle si klade i Still. S filozofií Blue-Q, režimu pro zvýšení efektivity, který je integrovaný ve všech vysokozdvižných vozících, se budou spotřeba a emise CO2 dále snižovat. I to ukazuje, že ohleduplnost k životnímu prostředí a hospodárnost má pro Still prvořadý význam.