T 400 byl mohutný třínápravový trolejbus se zadní hnací nápravou
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Hnac%C3%AD_n%C3%A1prava]. Pro vůz byl využit
podvozek [http://cs.wikipedia.org/wiki/Podvozek] tatrovácké koncepce
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Koncepce_Tatra] s centrální nosnou rourou a s
výkyvnými polonápravami
[http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Polon%C3%A1prava&action=edit&redlink=1],
odpruženými poloeliptickými listovými pružinami
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Pru%C5%BEina], z nákladního terénního automobilu
[http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1kladn%C3%AD_automobil] Tatra 111
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_111], který vyráběla Tatra
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra] Kopřivnice
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Kop%C5%99ivnice]. U prototypu čtvrté série byly
zadní listové pružiny zdvojeny a doplněny teleskopickými tlumiči
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Tlumi%C4%8D]. Nosnou součástí podvozku byl i na
centrální rouru přírubami [http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADruba]
uchycený trakční motor [http://cs.wikipedia.org/wiki/Trak%C4%8Dn%C3%AD_motor], v
přední části bylo na rouru namontované dynamo
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Dynamo] 24 V, které zásobovalo pomocná zařízení.
Za poslední nápravou byl umístěn tříválcový kompresor
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Kompresor] poháněný samostatným elektromotorem
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromotor]. Na rám podvozku byl upevněna
karoserie [http://cs.wikipedia.org/wiki/Karoserie] (výrobce Tatra Smíchov) s
celokovovou [http://cs.wikipedia.org/wiki/Kov] kostrou. Vnitřek vozu byl obložen
dřevovláknitými deskami, které byly polepené tapetou. Sedačky pro cestující byl
umístěny podélně. V pravé bočnici se nacházely troje skládací dveře
[http://cs.wikipedia.org/wiki/Dve%C5%99e] (přední dvoukřídlé, ostatní
čtyřkřídlé) ovládané eletropneumaticky.
T 400 byl mohutný třínápravový trolejbus se zadní hnací nápravou. Pro vůz byl využit podvozektatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a s výkyvnými polonápravami, odpruženými poloeliptickými listovými pružinami, z nákladního terénního automobiluTatra 111, který vyráběla TatraKopřivnice. U prototypu čtvrté série byly zadní listové pružiny zdvojeny a doplněny teleskopickými tlumiči. Nosnou součástí podvozku byl i na centrální rouru přírubami uchycený trakční motor, v přední části bylo na rouru namontované dynamo 24 V, které zásobovalo pomocná zařízení. Za poslední nápravou byl umístěn tříválcový kompresor poháněný samostatným elektromotorem. Na rám podvozku byl upevněna karoserie (výrobce Tatra Smíchov) s celokovovou kostrou. Vnitřek vozu byl obložen dřevovláknitými deskami, které byly polepené tapetou. Sedačky pro cestující byl umístěny podélně. V pravé bočnici se nacházely troje skládací dveře (přední dvoukřídlé, ostatní čtyřkřídlé) ovládané eletropneumaticky.
Veškerá elektrická výzbroj (od společnosti ČKDPraha) s kompaudními motory byla uložena na podvozku (samozřejmě kromě sběračů), což zjednodušovalo údržbu. U vozů třetí série byl jako zdroj pohonu použit nový kompaudní sériově zapojený dvojmotor ČKD se vzájemným mechanickým propojením.
Vozy T 400 byly vyráběny ve třech výrobních sériích (ze čtvrté vznikl pouze prototyp), přičemž třetí série se od prvních dvou částečně technicky odlišuje.
Technické parametry
Historický trolejbus Tatra T 400 Dopravního podniku Ostrava
Délka: 11,4 m (III. série: 11,38 m)
Šířka: 2,5 m
Výška: 3,11 m (III. série: 3,14 m)
Hmotnost prázdného vozu: 10,5 t (III. série: 11,7 t)
Místa celkem: 80
k sezení: 26
ke stání: 54
Výkon motorů: 120 kW (III. série: 2 x 65 kW)
Max. rychlost: 50 km/h (III. série: 60 km/h)
Od r. 1948 do r.1953 bylo vyrobeno celkem 195 vozů.