Je celkem známým a hojně využívaným trikem přilákat potenciální kupce přídavným
jménem, které začíná "nej". Že "nej" dobře prodává, vědí i u Volkswagenu, proto
se vypravili na solné pláně Bonneville v americkém Utahu, aby se pokusili o
rychlostní rekord hybridního modelu Jetta Hybrid. Jde o vůz, který pohání
spalovací motor spojený s elektromotorem. Účelem takového auta je, aby se
chovalo ke svému okolí ekologicky. Jinak řečeno: aby jelo běžnou rychlostí a ve
městě pak vypnulo spalovací motor a k chodu používalo jen elektrickou energii.
Proto působí pokus o zápis nejrychlejšího hybridu světa poněkud rozpačitě.
Volkswagenu se to ale podařilo. Za volant Jetty sedl redaktor amerického
motoristického magazínu Motortrend. Nastartoval a nakonec na slané rovině letěl
rychlostí přesně 187,147 míle za hodinu. To je 300,947 km/h. Překonal tím
vlastní rekord, který s tímtéž vozem získal v srpnu. Rekord padl díky rozdílu
pouhých 2,82 km/h. Volkswagen Jetta se tedy stal držitelem titulu nejrychlejšího
sériově vyráběného hybridního automobilu na světě. Má to ale ještě jeden háček.
Pravidla této kategorie dovolují dílčí úpravy na vozidle. Tým Volkswagenu proto
neváhal a Jettu patřičně modifikoval. Nejprve jí snížil podvozek, aby mělo auto
mnohem lepší aerodynamiku. Pak také běžná kola nahradil speciálními disky
určenými přímo pro povrch solné pláně, které byly navíc obuty do speciálních
pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu]. Z bezpečnostních důvodů byla
také do interiéru zabudovaná klec, která chrání jezdce v případě nehody. Ale ani
to nestačilo. Inženýři ještě upravili celou pohonnou soustavu. Jetta v sériové
verzi dosahuje výkonu 170 koní, rekordní automobil však měl k dispozici stádo
čítající rovných 300 koní. Rekord určený pro sériové auto tak získal vůz, který
si nemáte šanci pořídit. Má tedy vůbec smysl?
Je celkem známým a hojně využívaným trikem přilákat potenciální kupce přídavným jménem, které začíná "nej". Že "nej" dobře prodává, vědí i u Volkswagenu, proto se vypravili na solné pláně Bonneville v americkém Utahu, aby se pokusili o rychlostní rekord hybridního modelu Jetta Hybrid. Jde o vůz, který pohání spalovací motor spojený s elektromotorem. Účelem takového auta je, aby se chovalo ke svému okolí ekologicky. Jinak řečeno: aby jelo běžnou rychlostí a ve městě pak vypnulo spalovací motor a k chodu používalo jen elektrickou energii. Proto působí pokus o zápis nejrychlejšího hybridu světa poněkud rozpačitě. Volkswagenu se to ale podařilo. Za volant Jetty sedl redaktor amerického motoristického magazínu Motortrend. Nastartoval a nakonec na slané rovině letěl rychlostí přesně 187,147 míle za hodinu. To je 300,947 km/h. Překonal tím vlastní rekord, který s tímtéž vozem získal v srpnu. Rekord padl díky rozdílu pouhých 2,82 km/h. Volkswagen Jetta se tedy stal držitelem titulu nejrychlejšího sériově vyráběného hybridního automobilu na světě. Má to ale ještě jeden háček. Pravidla této kategorie dovolují dílčí úpravy na vozidle. Tým Volkswagenu proto neváhal a Jettu patřičně modifikoval. Nejprve jí snížil podvozek, aby mělo auto mnohem lepší aerodynamiku. Pak také běžná kola nahradil speciálními disky určenými přímo pro povrch solné pláně, které byly navíc obuty do speciálních pneumatik. Z bezpečnostních důvodů byla také do interiéru zabudovaná klec, která chrání jezdce v případě nehody. Ale ani to nestačilo. Inženýři ještě upravili celou pohonnou soustavu. Jetta v sériové verzi dosahuje výkonu 170 koní, rekordní automobil však měl k dispozici stádo čítající rovných 300 koní. Rekord určený pro sériové auto tak získal vůz, který si nemáte šanci pořídit. Má tedy vůbec smysl?