Proč jezdit na CNG
- Nejlevnější palivo - nízká spotřební a nulová silniční daň
- Nízká spotřeba - mimořádně nízké provozní náklady
- Nejbezpečnější palivo - silnostěnné tlakové nádoby odolné proti nárazu, minimální možnost úniku paliva, výbušnost směsi případného uniklého paliva se vzduchem je 8 krát nižší než u kapalných paliv
- Nejnižší úroveň emisí - emise CO2 sníženy až o 30 procent, nulová emise pevných částic a aromatických uhlovodíků a aldehydů
Nízké náklady
Právě nízké náklady jsou základním důvodem, proč jezdit na zemní plyn. V současnosti je zemní plyn nejlevnějším palivem pro pohon vozidel v ČR. V porovnání s benzinem jsou náklady při použití CNG zhruba poloviční. Navíc všechna CNG vozidla pro přepravu osob jsou osvobozena od silniční daně.
Bezpečnost
Zemní plyn je uchováván v tlakových lahvích pod tlakem 20 MPa, které jsou u moderních automobilů umístěny pod podlahovou plošinou a zespoda chráněny plechovým krytem. Tlakové lahve procházejí přísnými bezpečnostními zkouškami, které zahrnují nárazové testy, testy odolnosti vůči zvýšenému tlaku, atd. Navíc jsou tyto lahve vybaveny pojistnými ventily, které v případě nadměrnému růstu tlaku plyn začnou upouštět do ovzduší. Zemní plyn je lehčí než vzduch, proto při dopravní nehodě, kdy vznikne požár, dochází k jeho postupnému upouštění do ovzduší a vozidlo i jeho posádka tak zůstanou nepoškozeni. V mezinárodních testech jsou vozidla na CNG bezpečnější než benzinová nebo naftová.
Ekologie
Zemní plyn představuje v současnosti nejčistější pohon z běžných paliv. V porovnání s benzínem přináší o 25 až 30 procent nižší emise CO2, o 75 procent nižší emise CO a až o 80 procent nižší emise aromatických uhlovodíků. Ještě zajímavější je porovnání s naftou, kdy motory na CNG produkují o 50 procent nižší emise CO, o 80 procent nižší emise NOx a aromatických uhlovodíků a naprosto eliminují emise SO2 a pevných částic. V době, kdy se stále více hovoří o hrozbě skleníkového efektu a EU připravuje závazný cíl pro dlouhodobou politiku klimatu snížit emise skleníkového plynu oxidu uhličitého CO2 o 40 procent, je to silný argument pro pohon na stlačený zemní plyn. Navíc ve velkých aglomeracích mnohých zemí EU již dochází k omezování množství dopravních prostředků, které se mohou pohybovat v centrech měst v případě nepříznivé smogové situace. A právě CNG automobily mají v tomto případě vždy výjimku.