Škodí, nebo prospívá?

7. prosince 2020 16:45

Příroda

Mírné pití alkoholu může prospívat zdraví, nebo neexistuje bezpečné množství? Studií na toto téma je bezpočet, v závěrech se však liší. Naposledy se misky vah vychýlily v neprospěch konzumace, když roku 2018 vyšel článek v časopisu Lancet Alcohol use and burden for 195 countries and territories, 1990-2016... Globální studie [1] došla k závěru, že alkohol škodí v jakémkoli množství, ochranný vliv na cévy či srdce je zanedbatelný oproti škodám na všech ostatních orgánech. Jak se na konzumaci alkoholu v mírném i nemírném množství dívají hepatoložka Halima Gottfriedová, kardiochirurg Jan Pirk a adiktolog Petr Popov? Jejich pohled přinášíme v následujících rozhovorech.
Zdroj: Vesmír
13.6.
12.6.

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů