Kampaň za ukončení prodeje živých kaprů do igelitek pokračuje novou peticí
Compassion in World Farming (CIWF) Česko spouští letošní ročník kampaně Vánoce
pro kapry za ukončení prodeje živých ryb do rukou zákazníků. Klíčovou součástí
kampaně je petice, která míří na nový Parlament a Ministerstvo zemědělství.
Petici mohou lidé podepsat na webových stránkách rybolove.cz
[http://rybolove.cz] [http://rybolove.cz/].
Compassion in World Farming (CIWF) Česko spouští letošní ročník kampaně Vánoce pro kapry za ukončení prodeje živých ryb do rukou zákazníků. Klíčovou součástí kampaně je petice, která míří na nový Parlament a Ministerstvo zemědělství. Petici mohou lidé podepsat na webových stránkách rybolove.cz.
Politické strany chtějí lepší ochranu ryb
Kampaň navazuje na skutečnost, že naprostá většina politických stran zastoupených v nové Poslanecké sněmovně se v rámci předvolební kampaně Volím pro zvířata veřejně zavázala k podpoře lepší ochrany ryb. ,,Právě proto se obracíme na nový Parlament a nové vedení Ministerstva zemědělství, aby své předvolební závazky naplnily," říká Romana Šonková, vedoucí CIWF Česko.
,,Kapr stále patří k české vánoční tradici. Jeho cesta na talíř je ale opravdu nelehká. Naprosto zbytečné utrpení kapra čeká, když si ho lidé koupí živého. Navíc nelze účinně kontrolovat, jak se s jednotlivými živými rybami po nákupu zachází, a proto je jediným možným řešením takovému nákupu zamezit," vysvětluje účel petice Romana Šonková.
Kampaň míří i do kin
Součástí letošní kampaně je také videospot promítaný od 8. prosince v síti Aerokina. Spot provází diváky životem vánočního kapra. Upozorňuje na utrpení ryb při prodeji v živém stavu a vyzývá veřejnost k podpisu petice. Ke zhlédnutí je rovněž na sociálních sítích organizace.
Kampaň podporuje řada známých a významných osobností - mezi nimi např. herečky Lucie Benešová a Sandra Pogodová, novinářka a spisovatelka Adéla Knapová, streetartová umělkyně a ilustrátorka Toy Box, fotografka a foodstylistka Jana Jakusová nebo rybí etolog prof. Ondřej Slavík z České zemědělské univerzity v Praze.
,,Tím, že si nekoupíte živého kapra domů, o nic nepřijdete a jeho zachráníte před utrpením. Za tu krátkou zábavu to rozhodně nestojí. Děkuji, že nepodporujete zbytečné utrpení zvířat," říká herečka Lucie Benešová.
Veřejnost je pro změnu. Na nákupu živého kapra trvá jen 4 % populace
Podle letošního reprezentativního průzkumu veřejného mínění agentury FOCUS pouze 4 % respondentů uvedla, že trvají na nákupu živého kapra. Jde tedy o praxi, která již neodpovídá modernímu spotřebitelskému chování ani etickému standardu většiny společnosti. ,,Prodej živých ryb je většinovou společností vnímán jako zbytečně krutý přežitek minulosti. Nyní je na zákonodárcích, aby tuto společenskou změnu promítli do zákonů," uzavírá Šonková.
Pro více informací prosím kontaktujte Romanu Šonkovou, vedoucí CIWF Česko: Romana.Sonkova@ciwf.org, mobil: 778 000 288
Sdílet článek na sociálních sítích
