Na dálnici D8 přes České středohoří probíhá územní řízení
V současné době probíhá na stavebním úřadu v Lovosicích dlouho očekávané územní
řízení na kontroverzní trasu dálnice D8 přes Chráněnou krajinnou oblast České
středohoří. Mezi účastníky řízení jsou i občanská sdružení jako Děti Země a
Sdružení pro přírodu, která kritizují ministrem Milošem Kužvartem v únoru
schválenou trasu dálnice bez dlouhého tunelu. „Stále se nevzdáváme našeho
názoru, že pro obyvatele a přírodu ve Středohoří je nejlepším řešením vést
dálnici v tunelu v délce aspoň čtyři kilometry“, uvedl vedoucí dopravní sekce
Dětí Země Miroslav Patrik. V tomto smyslu chtějí Děti Země ve svých připomínkách
upozornit stavební úřad na předchozí nesrovnalosti a nezákonnosti procesu výběru
povrchové trasy. „Naše argumenty připravujeme společně s právníky a odborníky
jako jsou například geologové,“ doplnil Patrik. Uzávěrka všech připomínek je
stanovena na 29. listopadu, kdy v motorestu ve Velemíně proběhne ústní jednání.
Na základě podkladových materiálů sice většina účastníků řízení s trasou
souhlasí, avšak objevuje se v nich řada závažných připomínek. Ta mohou celou věc
zkomplikovat a konečné rozhodnutí stavebního úřadu ještě více oddálit. Podle
Miroslava Patrika je už nyní zcela zřejmé, že termín výstavby dálnice do roku
2005 nebude splněn a že dojde nejméně k ročnímu skluzu. „Nevím však, jak dlouho
se ještě potáhne soudní řízení, pokud budeme nuceni podat soudní žalobu,“
upřesnil ještě Patrik. Ta podle něho stále hrozí, protože zatím nikdo nedoložil,
že výstavba dálnice po povrchu je veřejným zájmem převažujícím nad zájmem
ochrany přírody. Tisková zpráva Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu, Cejl
48/50, 602 00 Brno tel./fax 05-45210393, mobil 0603-574289, dz.brno@ecn.cz
[dz.brno@ecn.cz], www.detizeme.cz [http://www.detizeme.cz]
V současné době probíhá na stavebním úřadu v Lovosicích dlouho očekávané územní řízení na kontroverzní trasu dálnice D8 přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří. Mezi účastníky řízení jsou i občanská sdružení jako Děti Země a Sdružení pro přírodu, která kritizují ministrem Milošem Kužvartem v únoru schválenou trasu dálnice bez dlouhého tunelu.
„Stále se nevzdáváme našeho názoru, že pro obyvatele a přírodu ve Středohoří je nejlepším řešením vést dálnici v tunelu v délce aspoň čtyři kilometry“, uvedl vedoucí dopravní sekce Dětí Země Miroslav Patrik.
V tomto smyslu chtějí Děti Země ve svých připomínkách upozornit stavební úřad na předchozí nesrovnalosti a nezákonnosti procesu výběru povrchové trasy. „Naše argumenty připravujeme společně s právníky a odborníky jako jsou například geologové,“ doplnil Patrik. Uzávěrka všech připomínek je stanovena na 29. listopadu, kdy v motorestu ve Velemíně proběhne ústní jednání.
Na základě podkladových materiálů sice většina účastníků řízení s trasou souhlasí, avšak objevuje se v nich řada závažných připomínek. Ta mohou celou věc zkomplikovat a konečné rozhodnutí stavebního úřadu ještě více oddálit.
Podle Miroslava Patrika je už nyní zcela zřejmé, že termín výstavby dálnice do roku 2005 nebude splněn a že dojde nejméně k ročnímu skluzu. „Nevím však, jak dlouho se ještě potáhne soudní řízení, pokud budeme nuceni podat soudní žalobu,“ upřesnil ještě Patrik. Ta podle něho stále hrozí, protože zatím nikdo nedoložil, že výstavba dálnice po povrchu je veřejným zájmem převažujícím nad zájmem ochrany přírody.
Tisková zpráva
Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu, Cejl 48/50, 602 00 Brno
tel./fax 05-45210393, mobil 0603-574289, dz.brno@ecn.cz, www.detizeme.cz
Sdílet článek na sociálních sítích