Krátce - různé
Největší zakázky roku 2010
EKOTENDR - V prosinci se mají otevírat obálky u obří soutěže na likvidaci ekologických škod. Cena zakázky může být až 115 miliard korun.
TĚŽBA LESŮ - Na jaře Lesy ČR po kritice zrušily tendr za 16 miliard na lesní práce. Nakonec firma vypsala jen jednoroční zakázku za 2,5 miliardy korun.
ČISTIČKA - Praha vypsala tendr na rozšíření čističky odpadních vod v Troji. Magistrát počítá s tím, že stavba vyjde na sedm miliard, dalších zhruba deset miliard budou stát úpravy a rekonstrukce.
Společnost Procter & Gamble (P&G) oznámila, že začne vybrané produktové řady prodávat v obalech vyrobených z derivátů cukrové třtiny. Ve 100% recyklovatelných obalech, pocházejících z obnovitelných zdrojů, bude P&G prodávat značky Pantene Pro-V, Covergirl a Max Factor. Společnost tak reaguje na požadavky zákaznic, které chtějí používat kosmetické přípravky bez negativního dopadu na životní prostředí. Pilotní projekt bude P&G realizovat globálně v průběhu příštích dvou let s tím, že první produkty se na trhu objeví v roce 2011.
Dm privátní značka alverde byla již podruhé nominována na udělení ceny za trvalou udržitelnost. Porota navrhla na toto ocenění firmy, produkty, značky a obchodní strategie, které nejvíce vystupují v souladu s přírodou. Ocenění získávají firmy, které příkladně spojují ekonomické úspěchy se sociální zodpovědností a šetrným přístupem k životnímu prostředí a v dalším růstu se řídí principy jednání ve smyslu trvalé udržitelnosti. Produkty alverde se vyznačují vysokou kvalitou za příznivé ceny a jsou tak dostupné široké veřejnosti. Cena za trvalou udržitelnost je udílena v Německu od roku 2008. Vítězové všech kategorií budou slavnostně vyhlášeni 26. listopadu v Düsseldorfu.
Tesco před dvěma lety představilo jako první v maloobchodu v ČR samoobslužné pokladny. A začátkem srpna v edenském hypermarketu v Praze odstartoval pilotní provoz elektronických regálových etiket. Mezi přínosy této moderní technologie patří zefektivnění provozních činností, šetrný přístup k životnímu prostředí a minimalizace chyb v označování cen.
Po úspěchu loňské spolupráce mezi vybranými hypermarkety a značkou KLASA pokračuje tento marketingový projekt i v létě roku 2010. V průběhu červen-ce byla zahájena marketingová podpora potravinářských výrobků nesoucích označení KLASA přímo v místě prodeje. Akce probíhá v prodejnách Kaufland, Coop, Globus a Interspar.